Trei alimente care îți întăresc imunitatea

Consumul anumitor alimente vă poate ajuta să vă întăriți sistemul imunitar.

Dacă sunteți în căutarea unor modalități de prevenire a răcelii, a gripei și a altor infecții, primul pas ar trebui să fie o vizită la magazinul alimentar din apropiere și abia apoi luați în calcul administrarea anumitor vitamine și medicamente, doar după recomandările medicului.

Aronia

Considerat unul dintre fructele-minune, aronia are o mulțime de beneficii, printre care și întărirea imunității. Există trei tipuri de aronia:

  • Aronia melanocarpa – cu fructe negre, cu un gust uscat, amărui, dar mult mai bogată în nutrienți
  • Aronia arbutifolia – cu fructe roșii, care are un gust mai apropiat de dulce
  • Aronia prunifolia, o combinație între cele două.

Aronia stimulează activitatea cerebrală, protejează memoria și performanțele creierului, ajută la concentrare și reprezintă un tonic în perioadele de tensiune nervoasă și mentală. De aceea, terapeuții le recomandă în perioadele de surmenaj fizic și intelectual, când apare slăbirea treptată a memoriei, insomniile, tulburări de memorie posttraumatice, stări de nervozitate sau tulburări produse de problemele vasculare cerebrale.

Milkshake de aronia și vanilie

Dulce, răcoritor și plin de vitamine, milkshake-ul de aronia și vanilie este un adevărat răsfăț după o zi grea de muncă. Se prepară în doar două minute, cu trei ingrediente ușor de găsit.

Ingrediente

  • 1 cană de fructe de aronia
  • 4 linguri de înghețată de vanilie
  • 1 cană de lapte

Mod de preparare

  1. Spălăm fructele de aronia și le uscăm bine.
  2. Punem toate ingredientele într-un blender și le mixăm până obținem un amestec fin.
  3. Ne bucurăm de milkshake sănătos și apetisant, ca în filmele americane!

Fructele de aronia echilibrează metabolismul, întăresc sistemul imunitar și scad nivelul hormonilor de stres. De asemenea, fructele de aronia au puterea să inhibe dezvoltarea cheagurilor de sânge și arteroscleroză. Specialiștii susțin că preparatele cu aronia pot să prevină chiar și boala Alzheimer.

Citrice

Întărirea sistemului imunitar este posibilă și dacă apelați la vitamina C, pe care o găsiți din abundență în: grapefruit, portocale, clementine, mandarine, lămâi sau lime. Se spune că vitamina C crește producția de celule albe din sânge, care sunt esențiale pentru combaterea infecțiilor. Cu o astfel de varietate de fructe din care puteți alege, este ușor să stoarceți unul dintre preferatele dvs. pentru a beneficia de vitamine la orice masă.

Dacă vrei o sănătate de fier, ai nevoie zilnic de vitamina C, deoarece corpul tău nu o produce și nici nu o stochează. Cantitatea zilnică recomandată pentru majoritatea adulților este 75 mg pentru femei, respectiv 90 mg pentru bărbați. Dacă optați pentru suplimente, evitați să luați mai mult de 2.000 de mg pe zi.

De asemenea, rețineți că, deși vitamina C vă poate ajuta să vă recuperați mai repede după o răceală, nu există încă dovezi că este eficientă împotriva noului coronavirus, SARS-CoV-2.

Usturoi

Studii recente japoneze au scos la iveală faptul că usturoiul poate stimula refacerea creierului şi a sistemului imunitar. De asemenea, organismul produce mai mulţi anticorpi şi limfocite, globulele albe care luptă împotriva infecţiilor şi a cancerului, după ce am consumat 2-3 căţei de usturoi pe zi. Vechile civilizații au recunoscut valoarea usturoiului în combaterea infecțiilor. Usturoiul poate, de asemenea, încetini întărirea arterelor și există dovezi că ajută la scăderea tensiunii arteriale. Proprietățile usturoiului de stimulare a imunității par a proveni dintr-o concentrație mare de compuși care conțin sulf, cum ar fi alicina.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*